Danes sem zmeden in tudi jezen.

Image2m

Glede na to, da me očitno v Sloveniji ne jemljejo več resno in tudi sam ne morem Slovenije več tolerati v vsem, kar mi meče pod noge, sem danes obiskal Urad za pridobitev nemškega državljanstva.

Z gotovostjo lahko zatrdim, da je izredno utrujajoče in težko biti slovenski državljan. Vseskozi se je potrebno boriti pred vsemi mogočimi novotarijami, pa naj si bo to od davčnih, administrativnih, gradbenih, prometnih in drugih zahtev ter pogruntavščin, ki poslabšujejo kvaliteto življenja. Ostali so le lepi spomini na daljno preteklost ponosa na Slovenstvo in ustvarjanje v tej deželi, ki ga sedaj le sem pa tja občutim ob športu ali kakem hudem slovenskem komadu.  Jezen sem, ker me je moja Slovenija porinila tako daleč, da sem se znašel danes v tem uradu.  Pa nisem noben kriminalec, politični ekstremist, zagrizen protestant, verski blazneš ali druga oblika radikalnosti ali negativnosti. Sem preprost zmeren človek z jasnim pogledom na svet, kaj je prav in kaj narobe in z občutkom posluha za soljudi. Vsaj tako se sam pač vidim.

Z množico negativnosti vsega, se ta sistem enostavno položi na tvojo osebo in te pritiska in stiska do trenutka, ko se ali prepustiš in brez besed predaš in ti država vzame tvojo lastnino in lastnino prednikov, tvoj razum in vrednote v katere verjameš ali pa se odločiš, da ne želiš več trpeti tega enoumja, v katerem nimaš glasu, ne moreš soodločati in si le izkoriščan material, ne pa sestavni del nekega sistema, ki bi ga želel soustvarjati in graditi.

Image3m

Davčna uprava se tudi po 7 urgencah in postopku, ki traja že skorajda celotno leto ne odziva. Čeprav imam prav, čeprav je ta prav bil potrjen tudi v prejšnjih 2 letih, sem obremenjen s tem prav vsak dan svojega življenja. Skorajda ne mine dan, ko mi ne bi na koledarju v oči skočil »preveri stanje na DURS«. Dame in gospodje na DURS, ne zaslužite si tolikšne pozornosti, prav gotovo ne!

99% slabih dnevnih novic, ki jih zasledim hote ali nehote iz Slovenije. Iščem in iščem ta 1% pozitivega. Ne vem, ali so se mediji odločili zavestno izpostavljati le slabo in slabo predstaviti v javnosti še slabše od dejanskega stanja ali niso morda že sami zapadli v to kolesje in dobrega niti ne opazijo več. Ali pa so morda že sestavni del te psihološke vojne proti lastnemu narodu. Gledam voditelje na Pop TV, A kanalu in drugih slovenskih TV hišah. Saj kar poskakujejo in tekmujejo v tem, kdo bo dnevne novice predstavil bolj dramatično in katastrofalno. Mlade lušne punce, pa tako kritične v glasu v prav vsaki novici, ki jo senzacionalistično predstavijo svetu. Kje je ostala zmernost, hladna glava, juha, ki se ne poje tako vroča? Res nihče ne pomisli, da ima ta medijska vojna neznosen vpliv na prebivalstvo? Na naše in vaše otroke, ki bodo morali kmalu sami v svet s tem kar so slišali in videli. Pa ne gre pozabiti na vse labilne gledalce, ki jih vaše poročanje duševno spravi preko roba in nato o prav njih poročate, ko so pobili družino, ustrelili šefa, protestirali, demonstrirali ali si celo sami vzeli življenje.

In kje je predsednik Pahor, ki tako zagovarja pozitivni pogled na življenje? Že dolgo ga nisem videl ali slišal.

Gledam obraze politikov vladajoče stranke, ki so si izmislili tako nečloveške zakone in predpise, ki jih sedaj dnevno mečejo med ljudi in jih s tem siromašijo. Enostavno ne morem verjeti, da bi bili ti ljudje zlobni in mi želeli vzeti lastnino in ideale v katere verjamem. Izgledajo tako normalno, tako kot moji sosedi. Od kje jim ideja, da je potrebno vzemati svojim ljudem in jim nič dati? Pravice, lastnino. In jih potlačiti in sankcionirati, v kolikor se ne strinjajo z njimi. Danes so kaznovani prav ti, ki ustvarjajo, varčujejo, oblikujejo in delujejo.

Še nedolgo tega sem imel v glavi, kaj bi lahko sam naredil, da bi bilo tej državi boljše. Kaj lahko doprinesem, da bodo moji in drugi slovenski otroci imeli okolje, v katerem se bodo dobro počutili in bo okolje poskrbelo za okvirje v katerem bodo lahko rastli in živeli uspešno in zadovoljno življenje, ter na stara leta brezskrbno uživali zaslužen oddih, ter se končno posvetili svojim konjičkom. Imel sem tudi v glavi, da nekoč, ko bom lahko imel več časa, da se bom tudi sam politično aktiviral in konkretno sodeloval. A po vsem tem času in dogodkih se več v tem ne vidim. Nočem postati parlamentarec Jani, Dragan, Jerko, Barbara, Ljudmila, Melita, Janez, Alenka, Aljoša, Jožef, Mitja, Peter, Saša ali kdo drug od obrazov, od katerih ljudje pričakujejo dobro, ne pa sloj na drugi strani. Proti meni, proti mojemu načinu življenja. Na eni strani človek, na drugi država. Kaj ne bi morali biti ljudje država?

Danes je dan, ko sem tudi uradno izvedel, da lahko zaprosim za nemško državljanstvo. V dobo minimalnih let življenja v državi mi štejejo leta, ki sem jih od rojstva pa do selitve v Slovenijo – tedanjo Jugoslavijo preživel v Nemčiji, ter dodatno zadnja 3 leta.

Potreben bo preizkus nemškega jezika nivoja B1, opravljen tečaj in izpit iz integracije (poznavanje ustroja in delovanja države), nekaj dokumentov o stanu in prijavi bivališča, o zaposlitvi in nemškem pokojninskem skladu. Stroškov kakih 500 EUR in 3-6 mesecev časa.

Pass-001

Nisem si še čisto na jasnem, kaj naj storim. Enkrat sem že zapisal, je državljanstvo papir ali pripadnost?  Je sprememba državljanstva znak upora in nestrinjanja s trenutnim stanjem ali mi je ta država postala tako tuja, da se več ne čutim del nje in sem našel / se vrnil v državo, ki mi je bliže, bolj moja in me bolje tretira?

Morda je za nekoga vseeno, kateri potni list ima v žepu in pod katero zastavo hodi po življenski poti. A sam gledam na to tudi drugače. Državljanstva pač ne menjaš vsak dan. Za to so prijave in spremembe bivališča, Državljanstvo je nekaj več. Je tista vez, ki te povezuje z neko pripadnostjo prednikov in okolja. A slovensko okolje dela prav v popolnosti vse, da bi se ta vez pretrgala.

Na drugi strani pa je Nemčija. Dežela mojega rojstva, zgodnjega otroštva in sedanjosti. Vmes sem tudi izgubil sled in povezanost. In tako je bila ena od držav, v katerih sem se občasno mudil. Ja, seveda mi je bila bliže, kot kaka druga država, a nekako vseeno le daleč. In prav Nemčija mi je sedaj uspela zopet zagotoviti okvir ustvarjalnosti in uspeha. In predvsem pozitivnega razmišljanje, ter okolje, ki mu je mar.

Okolje stimulira, daje neko osnovo za zadovoljstvo in za ustvarjanje. Daje tudi konstanto in visoko spoštuje delavnost, podjetništvo, lastnino. Motivira pri dobrodelnosti in ima enostavno neko kulturo in družbeni konsenz, ki mi odgovarja. Ne rečem, so tudi negativnosti, a so te v manjšini, so v taki obliki in v takem dojemanju, da se na tem dela in je nekako pod kontrolo. Javna uprava, policija in sodstvo nekako izžarevajo zaupanje in predvsem delujejo.

Torej kaj mi je storiti? Kaj bodo porekli znanci in prijatelji, ter nenazadnje družina? Se jih to sploh tiče? S tem vprašanjem se bom očitno ukvarjal bolj intenzivno kot doslej. In obrazci so na mizi pred menoj…

Image4m

Komentarji
  1. Saso pravi:

    Žalostno, a resnično…

  2. Marjan pravi:

    Kako boleč zapis.
    Bi ga bilo treba na stenčas v parlament pribit, da bi ga lahko naši posranci prebrali.

  3. Jože pravi:

    Te razumem. Ni težko o tem rasčiščevati kar moraš ti. Vendar odloči se za tam kjer boš vrednoten kot človek. V SLO to žal ne boš oz vsaj trenutno nisi, tudi jaz in drugi, ki nismo pripadniki “elit”, ne. V Sloveniji vlada delirij. Ta bo le še vedno večji.
    Če bi bil na tvojem mestu bi se zagotovo odločil za Nemčijo. Žal sem se pred leti zelo narobe odločil ko sem jo zpustil. Strateška napaka, ki me zelo, zelo tepe.
    Moja hči je zapustila SLO(enak problem kot pri tebi, rojstvo in osn. šolanje v D, nato selitev..) in vem, da je nikoli več ne bo nazaj. Iz globokega razočaranja. Druga gre po njenih stopinjah.
    Slovenijo sem imel rad. Vendar jo sedaj sovražim. Je le še razpadajoče truplo.

    p .s
    odloči se po razumu

  4. radetzky21 pravi:

    odloči se po tem kam meniš da po srcu bolj pripadas.
    vsekakor te tudi razumem da odlocitev ni lahka, a te cisto ne razumem zakaj ti Slovenska birokracija povzroča tako velike probleme? kaj še imaš slucajno v Sloveniji prijavljeno stalno bivališče, rezidenski status še nisi odjavil.
    Namreč tudi sam sem se pred kratkim odjavil v Sloveniji in se preselil v Avstrijo, kjer delam že več kot leto.
    vso srečo

    • fosfos pravi:

      Stalni naslov imam odjavljen, a kot sem opisal, ocitno ni enotnega tretiranja in tolmačenja zakonodaje.

      • radetzky21 pravi:

        vsekakor zanimivo. davcno rezidentsvto si odjavil? kajti poznam kar nekaj ljudi, ki zivijo v Avstriji in imajo Slovensko državljanstvo a s Slovenijo nimajo kaksnih problemov.res zanimivo vsekakor. Si se ze odlocil za katerega se bos odlocil?

      • fosfos pravi:

        2 leti dosedaj je bilo ok, letos pa ne.
        Za drzavljanstvo pa si dajem se cas.

      • radetzky21 pravi:

        res zanimivo. bom malo povprasal pri kolegih, ce so tudi oni mogoce kaj dobili. je pa res da so se v Sloveniji v zadnjih dveh letih razmere za ljudi, ki delamo v Sloveniji izjemno poostrile. a imas skype ali gmail naslov, da lahko se tam kaksno receva, no ce ti to ni prevec osebno? zelo rad semnamrec v kontaktu s Slovenci , ki smo v zamejstvu.

  5. Te pa ne razumem! Kaj sploh oklevaš in vztrajaš v tej SloKloaki, ko pa imaš edinstveno priložnost zaplavati v bistrejše vode. In s kakšnim olajšanjem boš od daleč opazoval, kako se kloaka vedno bolj zasmraja, katere oborine še nekaj časa ne bodo dosegle dna. Ko pa se bo enkrat nabrano govno moralo očistiti, milom ali silom, boš ti daleč na varnem.

  6. silva pravi:

    Vsako leto nas bo manj.. prvic, ker nataliteta upada,drugic ker mnozicno zapuscajo slovenijo… leta 2060 nas bo obcutno manj sem nekje prebrala. . .
    Vi pa..glavo gor… nemsko drz. S ponosom vzemite 🙂

  7. Bo pravi:

    Neverjetno, kot če bi jaz napisala ta spis; enaka razmišljanja… Pri nas smo se že odločili, da bomo vsi zaprosili za avstralsko državljanstvo takoj ko bo mogoče (2015). Srečno!

    • fosfos pravi:

      Hvala Bo za tvoj komentar. V zadnjih tednih sem opazil tako na spletu, kot tudi v osebnih pogovorih, da res nisem sam v mojih razmisljanjih in da vas je vec tam zunaj, ki se soocate z enakimi tezavami in posledicnimi miselnimi procesi. V zadnjih nekaj mesecih opazam pospesen beg iz Slovenije, tako v smislu “s trebuhom za kruhom”, kot tudi “Dost mam”. Lepe pozdrave tja dalec v “down under”:)

  8. Ana pravi:

    Hi!
    Prvič sem bila res pripravljena zapustiti Slo. ob pričakovanem napadu Slo. s strani JNA. Takrat sem bila s hčerko na dopustu na Hrvaškem in se domov nisem mogla vrniti. Zato sva odpotovali do Italije, kjer so nama Italijanski cariniki povedali, da v Slo. tudi iz Italije ne moreva, zato sva odpotovali k znancem v Avstrijo. Tam sva preživeli približno 3 tedne in počakali, da se zadeve umirijo. Že prej sem enkrat delala v Avstriji nekaj mesecev.

    Zakaj ta uvod? Da povem, da je domovina tam kjer se dobro počutiš!!!!!! Trenutno to ni Slo. in sprašujem se kdaj bo. Ker sem že ”velika” se iz Slo. ne bom izselila, bi pa se neskončno rada!

    Vsak dan neka nova histerija in same grozljivke!

    Torej, če se v Nemčiji dobro počutite mirno odidite in ne ozirajte se nazaj! Povsem perfektno nikjer ni, je pa lahko zadovoljivo.Kaj bodo pa rekli sorodniki in prijatelji pa pravzaprav ni pomembno.

    • fosfos pravi:

      Hvala Ana za tvoj komentar, se popolnoma strinjam s teboj in sem vesel, da si se oglasila. Vse ima svoje pluse in minuse in res je da gre za mojo osebno zadevo. Do sedaj sem dobil v pogovorih izkljucno pozitivna mnenja in se se utrdil v mojih razmisljanjih, da hodim po pozitivni poti…

  9. Se eden pravi:

    Mi smo tudi v Nemciji in cez dve leti bom jaz vzel nemsko drzavljanstvo, zena pa zaenkrat pravi, da ne. Kakor kdo hoce in cuti.

    Imam pa vec ali manj iste razloge, kot ti. Tukaj se pocutim veliko bolj svobodno in mirno, in rabil sem vec let, da sem izgubil tisto privzeto nezaupanje do ljudi, ki vlada v Sloveniji – obcutek, da te bo vsak nategnil ali izkoristil, ki ima 5 minut casa. Hvala lepa. Je pa Slovenija geografsko krasna dezela, ampak se tam tudi vse konca.

  10. […] Slovensko ali nemško državljanstvo? […]

Komentiraj