Enosmerne ulice in parkiranje na Kodeljevem

Posted: 10/01/2010 in Gospodarstvo in poslovanje
Oznake: , , , , , , ,

Malce se je že pomirilo, vendar sem danes ob branju tednika Žurnal zopet potegnil na plano v svoj možganski RAM problematiko parkiranja v Ljubljani. Problem parkiranja mi je blizu že vse od pričetka moje šoferske poti, vendar sem z bojem za parkirno mesto nekako sprijaznil in ga doživljal kot del vsakdana. Zadnja leta sem celo presegel tipično ljubljansko mestno miselnost, da se je potrebno pripeljati z avtom prav do vhoda ciljne destinacije, kot tudi da ni moč do 200 m odaljenega cilja priti peš. Tako sem uporabljal mestni javni prevoz, vendar v najmanjši možni meri, večinoma pa sem se preizkusil v pešačenju. Tako mi danes sprehod do službe in nazaj, oz. obisk centra Ljubljane predstavlja doborodošel odklop, v času katerega lahko opravim kako miselno opravilo, poslušam glasbo, komuniciram, obenem pa opravim dobro delo za svoje telo in denarnico.

Dobro, zgoraj opisano je zame ok, še vedno pa nisem proti vozilom, kar sem opisal v svoje drugem postu – https://fosfos.wordpress.com/2010/01/06/ne-dam-toliko/

Pred kakimi 2 leti se je pričelo delati na Kodeljevem. Delati v smislu popolne prometne zapore, saj je bila večina ulic 2 leti zaprta. V teh dveh letih sem nekako razumel gnev in vsakodnevno višanje pritiska vseh stanovalcev Kodeljevega in tudi drugih delov Ljubljane, ki so doživeli tak proces.

Prenova  je sicer bila potrebna, vendar na malce bolj kontroliran način. Banka tudi ne zapre poslovanja za nekaj časa, ko opravlja vzdrževalna dela. No kakorkoli. V tem času se je število vozil stanovalcev Kodeljevega celo večalo, parkirnih površin pa ni bilo oz. jih je bilo mnogo manj zaradi gradbenih del in posledično zaprtih ulic. Parkiranje v teh dveh letih je postalo boj na nož, kjer se je lomila in krivila pločevina, pele so pesti, izpuščene ali prerezane gume, zlomljeni ali ukrivljeni brisalci, obupani klici lastnikov zaparkiranih vozil, boj z redarji, ki je mejil vedno na fizični obračun, informacijska blokada dogajanja prenove, laži in zavajanje predstavnikov izvajalcev in odgovornih, nepopravljivo uničeni medsosedski odnosi.

Največja laž županove medijske aktivnosti je izjava, da je Ljubljana s tem pridobila veliko novih parkirnih mest. Resnica leži v tem da je Ljubljana pridobila veliko PLAČLJIVIH parkirnih mest, samo število mest pa se je drastično zmanjšalo!

Dobro, morda vse to niti ni tako hudo, saj smo nekako preživel (postajam sarkastičen).

 Sedaj ugotavljam da po 2 letih še vedno ne vem, kako bo s parkiranje na Kodeljevem. Prometna signalizacija (beri table) in smeri enosmernega prometa so se spreminjale meddnevno, tako da je bilo najbolje zjutraj pogledati na začetku ulice, če le ta ni čez noč obrnila smeri vožnje. Tudi to se je sedaj nekako umirilo.

Kodeljevo je star zaselek, tvorjen večina iz vil in vrstnih hiš. Vile so postale 2-3 stanovanjske hiše. Povprečje avtomobilov na družino ocenjujem na 2, če ne že tudi kaj več. Berem Žurnal in ugotovim, da bo naša Mestna občina Ljubljana pričela z zaračunavanjem parkiranja na novonastalih enosmernih ulicah in uvedbo dovolilnic.

Hm. O tem moram še premisliti, če je to dobro:

odgovor a) Ne, ni dobro in s tem se ne strinjam. Razlog: moja denarnica, vzdrževanje in čiščenje pločnika sem opravljal leta sam (hm, kaj nisem včeraj kidal sam in solil). Poglavitni nerešljivi problem – imam 2 avtomobila (kot večina Kodeljevčanov), prejmem pa 1 dovolnico (100 EUR). Kaj naredim z drugim vozilom??? Kaj naredijo starši in prijatelji ko pridejo na obisk???

odgovor b) Da, strinjam se. Razlog: Predvidoma naj bi se zmanjšalo število parkiranih avtomobilov – predvsem tistih, ki zaposlenih v tem delu Ljubljane, morda bo kaka družina celo uspela optimizirati svojo transportno logistiko in se rešiti enega vozila.

In ker imam problem je trenutni odgovor na zgornje vprašanje NE – NE STRINJAM SE. Kakor se tudi ne strinjam z nezakonito samovoljno politiko višine kazni, ki si jo je vodstvo Ljubljane izmislilo in posililo svoje meščane, kakor je opisal Onyx v svojem blogu http://dronyx.wordpress.com/2010/01/05/mestna-obcina-ljubljana-so-nove-butale/. Prav tako nisem dobil nobene informacije, ki bi me prepričala drugače, da gre tukaj zopet samo za nabirko denarja Mestne občine za pokrivanje “luksuznih” naložb, čeprav obstaja v mestu toliko primarnih težav.

Upam, da bom našel rešitev za problem, ki mi ga je zopet naredil nekdo, ki ga sploh ne poznam. In ker se mi to nekako pogosto dogaja, dobivam občutek da se nekdo igra na nek perverzen način SIMS-e z nami…

Komentarji
  1. […] Enosmerne ulice in parkiranje na Kodeljevem […]

Komentiraj